magazyn internetowy Wirtu@l!

Wirtu@l! w Internecie: http://wirtual.pl/
  ˇ Strona główna ˇ     ˇ Internet ˇ     ˇ Komputer ˇ     ˇ Telekomunikacja ˇ     ˇ Felietony ˇ  

 Reklama - Studio QbA
NAJTAŃSZA REKLAMA W WIRTUALU!




Design, marketing i promocja w Internecie

META tagi ważnym elementem promocji
Twojego serwisu WWW


    Jednym z najskuteczniejszych sposobów na dobranie efektywnych słów kluczowych jest podglądanie "jak to robią inni".
Załóżmy, że jesteś właścicielem firmy handlującej pieczarkami o nazwie Pieczara. Wykupiłeś sobie domenę www.pieczarki.pl i przygotowałeś wspaniały serwis WWW (korzystając oczywiście z wskazówek zawartych w naszych artykułach poświęconych design'owi stron). Chciałbyś, aby użytkownicy Internetu korzystający np. z AltaVista czy InfoSeek mogli znaleźć Twój serwis po wpisaniu takich fraz jak "pieczara, "pieczarki", "pieczarka", czy "sprzedaż pieczarek". Powstaje jeden problem - jak to zrobić?

    Z pomocą spieszą znaczniki META - kilka linijek zapisanych na początku strony (pomiędzy znacznikami <HEAD> a </HEAD>), które informują przeszukiwarki (jak np. AltaVista, HotBot, czy Infoseek) o zawartości stron oraz słowach kluczowych. Nie owijając w bawełnę - META tagi są jednym z ważniejszych zagadnień związanych z promocją Twojego serwisu WWW.
Istnieje wiele, ale w tym artykule zajmiemy się tylko dwoma, najbardziej istotnymi z naszego, "promocyjnego" punktu widzenia: keywords (słowa kluczowe) i description (opis).

KEYWORDS (słowa kluczowe)

    Ten znacznik informuje przeszukiwarki obsługujące META tagi (a jest ich coraz więcej), jakie słowa kluczowe są Twoim zdaniem odpowiednie dla Twojej strony WWW.

Korzystanie ze znacznika KEYWORDS

    Dodaj następujący znacznik w obszarze nagłówka (pomiędzy <HEAD> a </HEAD>) Twojej strony:

<META NAME="Keywords" CONTENT="słowa kluczowe, inne słowa kluczowe, jeszcze inne słowa kluczowe">

Jak widać, implementacja słów kluczowych na stronie jest bardzo prosta. Dużo trudniej jest odnieść korzyści z ich stosowania. Postaram się jednak pomóc.
Wyobraź sobie, że jesteś przeciętnym użytkownikiem Internetu. Sporządź listę kilkunastu słów (lub kombinacji słów), które wpisałbyś, aby znaleźć interesujące Ciebie informacje (związane z tematyką Twoich stron). Przykładowo, jeżeli prowadzisz serwis z prognozami pogody mógłbyś spróbować takiej konstrukcji znacznika META: <META NAME="Keywords" CONTENT="pogoda, prognoza pogody, w Polsce, stan pogody, atmosfera, jutrzejsza prognoza, prognozy, pogoda, pogoda">

Ilość powtórzeń

    Nie powtarzaj słów kluczowych więcej niż 5 razy, ponieważ zostanie to uznane za tzw. spamdexing (spamowanie przeszukiwarek). Różne przeszukiwarki mają różne reguły gry (często niejawne). Jako zasadę można przyjąć, że powtórzenie danego słowa kluczowego trzy razy "przejdzie", choć znam webmasterów, którzy z powodzeniem zaimplementowali nawet do siedmiu powtórek.

Używaj kombinacji słów kluczowych

    Bardzo często użytkownik wyszukiwarki internetowej decyduje się wpisać więcej niż jedno słowo, aby uzyskać lepsze wyniki. Jedno słowo kluczowe zwraca bardzo dużo adresów stron nie związanych z tematem i jedynym sposobem zawężenia jest bardziej precyzyjne wyszukiwanie większej ilości słów. Musisz o tym pamiętać i korzystać z kombinacji słów kluczowych w META tagu keywords (np. "tani hotel w Gdyni").

Ucz się na cudzych błędach

    Jednym z najskuteczniejszych sposobów na dobranie efektywnych słów kluczowych jest podglądanie "jak to robią inni". Wystarczy, że wejdziesz na stronę konkurencji, która osiąga dobre wyniki w wyszukiwaniach i przyjrzysz się plikowi źródłowemu strony. Przyjrzyj się cudzym znacznikom META, lecz "nie kradnij ich". Poszukaj w nich raczej inspiracji do stworzenia Twoich własnych słów kluczowych.

DESCRIPTION (opis)

    Kolejna ważna część Twojej strony, której zawartość jest używana przez wiele wyszukiwarek jako opis Twojego adresu.

Korzystanie ze znacznika DESCRIPTION

Dodaj następujący znacznik w obszarze nagłówka (pomiędzy a ) Twojej strony:

<META NAME="Description" CONTENT="Opis zawartości Twojej strony">

Skorzystaj z tego znacznika, aby w treściwy sposób opisać zawartość danej strony. Pamiętaj, że musisz ZWRÓCIĆ UWAGĘ czytającego. W przeciwnym wypadku wybierze on inną stronę. Doskonale sprawdzają się konkursy czy slogany reklamowe obiecujące coś za darmo, acz nie powinny one stanowić esencji przekazu.

Mamy znaczniki META, co dalej?

Oczywiście zaimplementowanie znaczników META samo z siebie nie przyczyni się do wzrostu popularności Twojej strony, jeżeli nie zadbasz o dodanie jej do przeszukiwarek Internetu. Ale o tym następnym razem.

Szymon Grabowski


    Autorem jest Szymon Grabowski z Agencji G&G, doświadczony projektant stron WWW oraz specjalista w dziedzinie marketingu w Internecie.
    Szymon uruchamia największy w Polsce bezpłatny serwis WWW i biuletyn zawierający wiele ciekawych informacji związanych z projektowaniem stron, marketingiem oraz promocją w sieci. Aby otrzymać dożywotnią, bezpłatną prenumeratę jego cennego biuletynu "Design, Marketing i Promocja", wyślij email na adres subscriptions@gg.pl z tekstem "subscribe dmp" w polu tematu (bez cudzysłowów).




 Reklama - HomeNet
NAJTAŃSZA REKLAMA W WIRTUALU!


Viva le tepesa!

    Tym, jakże budującym okrzykiem witam was w październikowym wydaniu Wirtuala! Co lepiej znający moje pogięcie domyślili się już, że pewnie będę pisał o pewnej firmie, monopoliście, czyli......bi.....bi......bi...... czas się skończył, ale ponieważ odpowiedź padła podczas trwania sygnału uznajemy - Telekomunikacja Polska S.A., zwana ostatnio firmą senor'a Tywonka. Otóż jak zaczynaliśmy kilka miesięcy temu promować idee "Internet taniej", myślałem, że może się czepiamy, w sumie to te 19gr+22% VAT za 3 minuty to cena średnia (dla mnie wysoka, ale są bogatsi) i choć przychodzą mi do domu rachunki po 500 zł za samo korzystanie z Dial-Up'u, przyjmowałem to jako oczywiste i nieodzownie towarzyszące zawodowi, który wykonuję. Do pewnego momentu. Zaczęło się od beznadziejnych reklam w TVP S.A. (gdzie mam przyjemność ostatnio zarabiać pieniążki). W sumie mamy wolność słowa i inne tam duperele, skoro już do szewskiej pasji doprowadza mnie reklama pewnego soku pomarańczowego "Sok XXXXXX owocowe słońce" powtarzająca chyba z 30 razy to zdanie podczas filmiku. To dlaczego by TP S.A. nie miała wychwalać swojego wątpliwego profesjonalizmu, ale ludziom pokazuje się to co chcą zobaczyć, nie można mieć wszystkiego. Ze spokojem przyjmowałem również wielkie banery reklamowe w Stolicy: "Serfuj po sieci, w cenie połączenia lokalnego" w sumie zmiana polityki o 180 stopni. To jakbym przyszedł do sklepu oddając zieloną szynkę, a następnego dnia zobaczył w witrynie sklepowej hasło "Zielony ogórek jest smaczny, więc kupujcie zieloną szynkę". Absurd. Ale powiedzmy, że miarka się przebrała w jeden z weekendów września. Otóż moja praca polega na tym, że telefon jest nieodzowną jej częścią. No więc próbuje w czwartek zadzwonić, a tu zmyła na partyzantów, bo nie działa poprawnie centrala, mogę dzwonić tylko na numery zaczynające się na "0" czyli komórki, zamiejscowe i TeleAudio, z internetem (na 0202122) za 20 razem się udało, chociaż rozłączało mnie co 2 impulsy, średnio co 5 minut. Oglądam sobie potem Wiadomości i ostatnio jak zwykle uśmiechnięty Marcin Zimoch, mówi, że na skutek zmiany oprogramowania nie działa poprawnie centrala obsługująca Mokotów i część Ursynowa. W sumie to nie ma w tym nic złego - twierdzi poproszony o komentarz szyszek (to od słowa "szycha)" z Tepsy. Jest to tylko chwilowa niedogodność, za którą możemy co najwyżej przeprosić (tu mi się skojarzyło z takim warzywem w kolorze czerwonym, z którego robi się barszcz). Mają szczęście, że chociaż działały telefony alarmowe (997, 998, 999). Bo w przeciwnym razie nie ręczę za siebie co bym zrobił (e! tam! -nawet gdybym próbował, to tylko "chwilowa niedoogdność"), gdyby przez dyletanctwo jakiegoś "wielkiego specjalisty", który instalował oprogramowania, ktoś miał przyjemność przeprawić się na drugą stronę Styksu.

Ale nic, przespałem się, uspokoiłem, wstałem rano, wypiłem kawę, włączam komputer, podnoszę słuchawkę, żeby zadzwonić do firmy, a tu nic. Znowu to samo. Popołudniu oglądam TeleExpress i znowu jakże uśmiechnięty prowadzący mówi, że już 2 dzień Mokotów może się cmoknąć, a nie dodzwonić. Całe szczęście, że można chociaż dzwonić do Mokotowa. W sobotę wstaję rano, podnoszę telefon.... działa..... cud nad Wisłą, jestem szczęśliwy, myślę sobie, że może w końcu zadzwonię do współpracownika do Pruszkowa (w końcu na niedzielę musimy przygotować scenariusz), dzwonie a tu nic. Kolejna zmyła. W końcu łapię go na komórkę i dowiaduję się, że w całym Pruszkowie i Komorowie telefony są głuche, dlaczego? - nie wiadomo. Dzwonie to TP S.A. to pani mi mówi, że nic o tym nie wie, a jeżeli chodzi i przygody z Mokotowem, to pewnie będzie trzeba wrócić na stare oprogramowanie. Po tym jak mówię, że jestem z gazety - odkłada słuchawkę). I tak się właśnie zastanawiam, za co ja właściwie płacę. Za to, by były rzecznik rządu miał gdzie pracować za grube miliony, czy za to, że jestem jako obywatel totalnie olewany. Dajcie mi jakakolwiek konkurencję. Jestem niemalże skłonny na ślepo tam sobie założyć linię telefoniczną. Ale nie wiem, czy to ma jakikolwiek sens, bo jeżeli konkurentem dla kogoś takiego będzie Tepsa. To konkurencja to będzie żadna. I w sumie po co tu się denerwować, idę jutro kupić sobie telefon komórkowy. Może chociaż tam, będę wiedział za co płacę.

    A to dostałem już po skończeniu artykułu. Oczywiście popieramy, choć sam nie jestem pewien, czy tak forma protestu coś da, ale:

"W związku z brakiem reakcji Telekomunikacji Polskiej SA na poprzednie protesty, mające na celu obniżenie kosztów połączenia z internetem oraz wprowadzenia opłaty abonamentowej informujemy Państwa o podjęciu przez społeczność polskich internautów bardziej radykalnych działań. Na 01 grudnia br. planowany jest ogólnopolski protest polegający na zaprzestaniu łączenia się z internetem poprzez numer dostępowy TPNETu 0202122. W związku z powyższym prosimy Państwa o poparcie naszej akcji i dopisanie się do listy osób deklarujących swa absencje internatową w dniu protestu. Prosimy również o udzielenie wszelkiej pomocy w rozpowszechnianiu informacji o proteście. Szczegóły znajdują się na http://www.polsl.gliwice.pl/~mysha."

Maciej Chmiel




 Reklama  -  Travel Poland
NAJTAŃSZA REKLAMA W WIRTUALU!


ISDN ...dla ludzi?

    Sieci ISDN cieszą się coraz większym zainteresowaniem zarówno ze strony użytkowników, jak i operatorów telekomunikacyjnych (TP S.A). Wydawać by się mogło, że oferowana przez te sieci szybkość transmisji, wynosząca 64kb/s, nie jest na tyle większa od możliwości współczesnych modemów, zdolnych do transmisji 56kb/s (sorry, że się wtrącam, ale pokażcie mi dobrzy ludzie przeciętnego, tudzież statystycznego internautę, który posiadając nawet taki modem łączy się z jego maksymalną prędkością, przez nasze wspaniałe łącza - przyp. z-cy red. nacz.), by stanowiła skuteczną konkurencję. A jednak, mówiąc o rozwoju ISDN w niektórych krajach, śmiało można użyć określenia eksplozja. Cóż jest w tej sieci tak atrakcyjnego co powoduje tak ogromne zainteresowanie? - spróbujmy się temu przyjrzeć.

    Koncepcja zintegrowanej sieci cyfrowej, służącej zarówno do połączeń telefonicznych, jak i do transmisji danych, jest tak stara, jak praktyczna realizacja cyfrowej techniki transmisji głosu - liczy sobie co najmniej 20 lat. Skąd zatem tak ograniczona popularność, skąd traktowanie ISDN jako nowości? Pomijając bezwład i ograniczone możliwości inwestycyjne operatorów telekomunikacyjnych, przyczyn takiego stanu rzeczy jest kilka. Przez wiele lat sprzęt do techniki ISDN oraz sama sieć były zbyt kosztowne. Ogromny postęp technologiczny ostatnich lat sprawił, że urządzenia ISDN obecnie są porównywalne cenowo z analogowymi, a czasem wręcz tańsze. W Polsce początkowo sieć ISDN była wyjątkowo kosztowną i trudno dostępną zabawką, obsługiwaną przez Kometel'a i TP S.A. W swojej większej części została wyposażona w sprzęt cyfrowy, nasz prawie monopolistyczny (tylko prawie? - przyp. red. nacz.) operator postanowił włączyć się w ogólny nurt udostępniania ISDN. Obecnie 17 większych miast w Polsce ma już ISDN (Warszawa, Kalisz, Zielona Góra. itd...). Opłaty za połączenia w każdym kanale zarówno lokalne, jak międzymiastowe i międzynarodowe w sieci ISDN TP.SA. są analogiczne jak opłaty w publicznej sieci telefonicznej. Jedyną wadą sieci ISDN jest fakt, że obaj ich operatorzy traktują połączenia z internetem jako połączenia do innych sieci teleinformatycznych, odpowiednio słono je taryfikując (to chyba tak jak zwykle - przyp. z-cy red. nacz.). TPSA zapowiada co prawda urealnienie taryfikacji połączeń internetowych, ale jeszcze nie wiadomo kiedy ono nastąpi (nasze dzieci tego dożyją?! - przyp. z-cy. red. naczel). Wiadomo natomiast , że pociągnie za sobą podobny boom sieci ISDN, jak to miało miejsce w Niemczech.

Informacje o dostępności ISDN w danym rejonie, miejscowości można uzyskać w odpowiednim dla tego rejonu Biurze Obsługi Klientów TP.SA. Koszt instalacji łącza abonenckiego ISDN wynosi 800 zł, a w przypadku zmiany łącza analogowego na cyfrowe 400 zł.
    Cena abonamentu miesięcznego wynosi 80 zł, a opłaty taryfikacyjne przy połączeniach lokalnych jak i zamiejscowych zarówno w ISDN jak i w sieci publicznej wynoszą:

  • 0,72 zł/min w godzinach 8:00-18:00
  • 0,54 zł/min w godzinach 18:00-22:00
  • 0,36 zł/min w godzinach 22:00-8:00

    Jeśli chodzi o osprzęt potrzebny do odbioru przekazu ISDN, to musi to być specjalny modem Terminal Adapter o odpowiedniej prędkości przekazu. Takie modemy kosztują przykładowo : Sportster ISDN wewn. 480.- zł Sportster ISDN zewn. 550.- zł

    Jak można się domyślić, aby móc skorzystać z ISDN-u, potrzebny jest zupełnie inny osprzęt techniczny niż do obsługi zwykłego łącza abonenckiego. Technologia jest różna na tyle, że tak naprawdę nie można podłączyć urządzenia cyfrowego bezpośrednio do linii - potrzebne jest jej jeszcze jedno zakończenie, czyli zwykła beżowa skrzynka, z jednej strony wpięta do dwużyłowego kabla wychodzącego z gniazdka w ścianie , a z drugiej oferująca możliwość podłączenia cyfrowych urządzeń kablem, trochę grubszym od zwykłego. Tak jak w przypadku płyty kompaktowej, ISDN w porównaniu z dotychczasową technologią analogową oferuje dużo atutów. Pierwsza z nich jest jakość - dźwięk jest czysty i niezakłócony. Telefonia cyfrowa oferuje też wszystkie ciekawostki, np: identyfikator dzwoniącego do ciebie , oraz wiele innych dostępnych w sieciach GSM. Można powiedzieć, że ISDN to droga zabawka, ale bardzo przydatna, prywatny użytkownik internetu raczej nie może sobie pozwolić na ISDN bo dużo kosztuje, ale w firmie gdzie znajduje się 100 komputerów ISDN będzie dobrym rozwiązaniem. Jak będzie dalej z ISDN okaże się w przyszłości.

Jakub Pająk




 Reklama - WebKings
NAJTAŃSZA REKLAMA W WIRTUALU!


Strona miesiąca


 
free.polbox.pl/s/shout

Pieski, pieseczki, pieseńska. Na stronie prowadzonej z wielkim rozmachem przez Agnieszkę, znajdziecie wszystko to, co zaciekawi wielbicieli, najlepszego przyjaciela człowieka (i bynajmniej nie chodzi o łóżko). Oprócz linków do innych serwisów o szczekających czworonogach, dowiemy się jak wybrać sobie odpowiedniego dla siebie i swojej rodziny szczeniaka, czym go karmić, czy jak uczyć dobrych manier. Jeżeli łączy cię cokolwiek z kundelkami i tymi bardziej rasowymi (wystarczy, że sąsiad ma psa) to nie możesz przegapić tej witryny.

wojtas.ip.pl

WOJT@S Internetowa Strona Rozrywki - opisy gier, ankiety, szperacze, teksty, popularne tematy muzyczne do ściągnięcia. To wszystko znajdziecie na. Zielono - leśna strona, pod "wezwaniem Leśnej Sowy". Przykuwa uwagę nie tylko tematyką, ale równie profesjonalnym wykonaniem i wyglądem. Jeżeli macie dosyć rozrywkowych stron, na których niewiele można znaleźć, bo ciągle "under construction", strona Wojt@sa jest najlepszą alternatywą.

 



 Reklama  -  HomeNet
NAJTAŃSZA REKLAMA W WIRTUALU!



Super Serwis


 
trojmisto.pl

Praktycznie chyba pierwsza w Polsce strona promująca grupę miast (być może dlatego, że Trójmiasto jest raczej tworem rzadko spotykanym). Strona zawiera bardzo dużo wiadomości o Gdańsku, Gdyni i Sopocie, ponadto jest bardzo często uaktualniana, co szczególnie zasługuje na wyróżnienie. Szata graficzna bez farejwerków i wodotrysków, za to bardzo estetyczna i niezwykle praktyczna. Polecamy ten serwis każdemu kto wybiera się lub mieszka w Trójmieście!

webdesign.sonik.net

Strona, którą każdy poważny webmaster odwiedzić powinien. Znajdziemy na niej pomoc jak używać htmla, Photoshopa i to co każdy lubi najbardziej - Kurs JavaScriptu. Dodatkowo jeśli nie lubimy się wysilać możemy przeglądnąć i ściągnąć sobie poniektóre cliparty. Grafika serwisu jest ciekawie pomyślana, bądź co bądź to strona robiona przez profesjonalistów.

 



 Reklama  -  WebKings
NAJTAŃSZA REKLAMA W WIRTUALU!


Karta Rabatowa magazynu Wirtu@l!

      Chcielibyśmy aby internauci częściej korzystali z zakupów w Internecie. Pomimo tego, że są wygodne i tanie, postaraliśmy się, aby każdy z prenumeratorów Magazynu Wirtual otrzymywał zniżkę przy zakupach. Stworzyliśmy pierwszą w Polsce Internetową Karte Rabatową! Sklepy, które przystąpiły do programu, jak już mówilismy oferują znaczne obniżki cen. Często jest to 5-10%. Więcej informacji oraz aktualna lista sklepów na stronie: http://wirtual.pl/. Zapraszamy wszystkie sklepy do dołączenia do Karty Rabatowej.


Nazwa sklepuRabat
www.supermarket.nom.plobniżka na wszelkie artykuły z działu KOMPUTERY w wysokości 5%
www.setka.com.plkomputery i akcesoria - taniej o 3%
www.horyzont.com.pl/~media985% na wszystkie artykuły (książki i ceramika)
www.medianet.com.pl/~books5% (bez kosztów wysyłki) (książki,multimedia,programy)
www.market2000.pl3% na sprzęt AGD, RTV, komputery
www.inkpol.com.pl4% lub na zakupy powyzej 200 zł - 5% (nie dotyczy kosztow wysyłki) (tusz do drukarek)
www.sticker.com.pltaniej o 3% (komputery multimedialne, tusz do drukarek)
www.canpol.pl4% zniżki na wszystkie typy kont WWW
rs.com.pl/supermarket5% rabat na wszystkie produkty z magazynu OPROGRAMOWANIE
www.kki.net.pl/kompel5% rabatu (autoalarmy i centralne zamki)
www.kki.net.pl/combit3% na KOMPUTERY; 5% na kasy fiskalne
www.link.lodz.plksięgarnia internetowa - 3% na książki



  ˇ Strona główna ˇ     ˇ Internet ˇ     ˇ Komputer ˇ     ˇ Telekomunikacja ˇ     ˇ Felietony ˇ